Kinowe hity w domu

Zwiastun:

TytułAnioł
Tytuł oryginalnyEl Angel
GatunekDramat/Biograficzny/Kryminał
ReżyseriaLuis Ortega
ObsadaLorenzo Ferro, Chino Darin, Cecilia Roth
ProdukcjaArgentyna / Hiszpania
Czas trwania118 min.

Zobacz na:

Zwiastun:

Film oparty na prawdziwej historii seryjnego mordercy Carlosa Robledo Pucha zwanego „Aniołem śmierci”.

Wibrujące rock-n-rollem Buenos Aires, lata 70-te. 17-letni Carlitos o twarzy anioła (Lorenzo Ferro) przemierza ulice, jakby należały do niego. Od najmłodszych lat wykorzystuje wszelkie okazje by kraść. To fascynacja, której nie chce się oprzeć. Kiedy w nowej szkole spotyka Ramona (Chino Darín) natychmiast stają się przyjaciółmi. Wyruszają w podróż pełną ryzykownych przygód, namiętnej miłości i mrocznej zbrodni.

Porywająca historia. Stylistyczny majstersztyk. Wizualna uczta.

Przeczytaj recenzje:

„"Anioł” jest filmem intrygującym i wciągającym, niepozbawionym specyficznej poezji. Zmysłowym zdjęciom towarzyszy – trochę na wzór gangsterskich opowieści Scorsese – dynamiczna muzyka rockowa w wykonaniu zaskakująco dobrych argentyńskich zespołów. Ogląda się świetnie.”


COJESTGRANE24 / Paweł Mossakowski

„Ortega tworzy fascynujący obraz, tętniący współczesnym rytmem i na tym tle rysuje na ekranie portret człowieka kompletnie zdehumanizowanego. Na pierwszy rzut oka powstał film amoralny, w którym mordowanie daje bohaterowi - pięknemu, atrakcyjnemu i całkowicie pozbawionemu sumienia - jakże atrakcyjne poczucie wolności. Zostawia widza w pustce. Ale Ortega liczy, że on tę pustkę sam wypełni refleksją. Może w dzisiejszym świecie najważniejszą: na temat genezy zła.”


RZECZPOSPOLITA / Barbara Hollender

„To trochę tak, jakby Pedro Almodóvar postanowił nakręcić film o argentyńskim seryjnym mordercy, traktując brutalność tak samo, jak wcześniej traktował dotyk.”


FILM. ORG.PL / Kuba Koisz

“Jest w zbrodniczej odysei Ortegi coś z malowniczego ekscentryzmu Almodóvara, producenta filmu, zaś jeszcze więcej z Tarantino czy Scorsesego - piękni ludzie robią brzydkie rzeczy w rytm przebojowych retromelodii, dialog tnie jak nóż, a walory produkcyjne stoją na najwyższym poziomie. Trudno nie dać się uwieść”


DZIENNIK.PL / Piotr Dobry

Zobacz również: